Objawy awarii turbosprężarek
Przed naprawą turbosprężarki należy zdiagnozować następujące elementy silnika, które mogą powodować podobne objawy jak uszkodzona turbosprężarka.
Brak mocy silnika może powodować:
- zanieczyszczony wkład filtra powietrza
- niedrożny kolektor ssący
- niedrożny przewód między kolektorem ssącym a turbosprężarką
- nieszczelność między turbosprężarką a kolektorem ssącym
- nieszczelność między kolektorem ssącym a silnikiem
- zanieczyszczenia w kolektorze wydechowym
- ograniczona drożność układu wydechowego
- uszkodzenie kolektora wydechowego, brak uszczelki
- nieszczelność między turbosprężarką a kolektorem wydechowym
- nieprawidłowa regulacja pompy wtryskowej lub wtryskiwaczy
- nieprawidłowa regulacja luzów zaworowych
- zużyte pierścienie i gładzie cylindrów
- zużyte tłoki i zawory
- uszkodzenie turbosprężarki
Zwiększone zużycie oleju może być spowodowane przez:
- zanieczyszczony wkład filtra powietrza
- nieszczelność między turbosprężarką a kolektorem ssącym
- nieszczelność między kolektorem ssącym a silnikiem
- zanieczyszczenia w kolektorze wydechowym
- niedrożny układ odpowietrzający skrzynie korbową silnika
- zużyte pierścienie i gładzie cylindrów
- zużyte tłoki i zawory
- uszkodzenie turbosprężarki
Hałaśliwa praca turbosprężarki może być spowodowana przez:
- niedrożny przewód między kolektorem ssącym a turbosprężarką
- nieszczelność między filtrem powietrza i turbosprężarką
- nieszczelność między turbosprężarką a kolektorem ssącym
- nieszczelność między kolektorem ssącym a silnikiem
- zanieczyszczenia w kolektorze wydechowym
- uszkodzenie kolektora wydechowego, brak uszczelki
- nieszczelność między turbosprężarką a kolektorem wydechowym
- nieszczelność rury wydechowej lub tłumika
- uszkodzenie turbosprężarki
- niewyważona lub źle wyważona turbosprężarka
Narastający hałas turbosprężarki może powodować:
- niewyważona lub źle wyważona turbosprężarka
- uszkodzony element wirujący
Przyczyną czarnych spalin może być:
- zanieczyszczony wkład filtra powietrza
- niedrożny przewód ssący turbosprężarki
- niedrożny przewód między kolektorem ssącym a turbosprężarką
- nieszczelność między turbosprężarką a kolektorem ssącym
- nieszczelność między kolektorem ssącym a silnikiem
- zanieczyszczenia w kolektorze wydechowym
- ograniczenie drożności układu wydechowego
- uszkodzenie kolektora wydechowego, brak uszczelki
- nieszczelność między turbosprężarką a kolektorem wydechowym
- nieprawidłowa regulacja pompy wtryskowej lub wtryskiwaczy
- nieprawidłowa regulacja luzów zaworowych
- zużyte pierścienie i gładzie cylindrów
- zużyte tłoki i zawory
- uszkodzenie turbosprężarki
- uszkodzone czujniki sterujące pracą silnika np. przepływomierz powietrza, czujnik ciśnienia doładowania, czujnik ciśnienia atmosferycznego, uszkodzony zawór EGR
Przyczyną niebieskich spalin może być:
- niedrożny układ odpowietrzający skrzynie korbową silnika
- zanieczyszczenie spalonym olejem kanałów olejowych korpusu środkowego
- zużyte pierścienie i gładzie cylindrów
- zużyte tłoki i zawory
- uszkodzenie turbosprężarki
Wyciek oleju od strony kompresora może być spowodowany przez:
- zanieczyszczony wkład filtra powietrza
- niedrożny przewód ssący turbosprężarki
- ograniczenie drożności układu wydechowego
- niedrożny układ odpowietrzający skrzynie korbową silnika
- zużyte pierścienie i gładzie cylindrów
- zużyte tłoki i zawory
- uszkodzenie uszczelnienia turbosprężarki
Wyciek oleju od strony turbiny może być spowodowany przez:
- niedrożność przewodu odprowadzającego olej z turbosprężarki
- niedrożny układ odpowietrzający skrzynie korbową silnika
- zużyte pierścienie i gładzie cylindrów
- zużyte tłoki i zawory
- uszkodzenie uszczelnienia turbosprężarki